sob.. paź 23rd, 2021

Dlaczego musisz sprawdzać otwory spustowe w drzwiach swojego samochodu? Ponieważ woda może przedostać się przez uszczelki okienne i do drzwi, gdy pada deszcz lub gdy myjesz samochód, a woda ma wypływać przez otwory spustowe na dole. Jednak te otwory w dnie drzwi mogą zostać zatkane przez brud, żwir i gruz drogowy – a kiedy to się stanie, woda gromadzi się wewnątrz drzwi i powoduje rdzę. Można to zobaczyć na samochodach, w których na dole drzwi tworzy się rdza lub zardzewiałe ślady biegnące przez panel wahacza (panel nadwozia pod drzwiami).

Większość pojazdów ma również otwory spustowe w panelach wahaczy i tylnych panelach bocznych (część nadwozia za drzwiami samochodu lub ciężarówki) oraz w innych miejscach, które mogą zatykać się, zatrzymywać wodę i powodować korozję. Jak na ironię, jednym z zagrożeń związanych z posprzedażowymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi – takimi jak te, za które dealerzy pobierają dodatkową opłatę – jest to, że mogą one zatkać otwory drenażowe, jeśli zostaną zastosowane nieprawidłowo. (Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne to na ogół wszystko, czego potrzebuje Twój samochód.)

Myjnie wysokociśnieniowe mogą usuwać zanieczyszczenia z niektórych otworów spustowych, ale samochody, które rzadko widzą wnętrze myjni lub spędzają większość życia w brudnym środowisku, mogą być podatne na zatkanie otworów spustowych i nagromadzonej wilgoci. Ponadto niektóre pojazdy padają ofiarą rdzy, ponieważ mają zbyt mało otworów spustowych lub małe, które łatwo się zapychają i wymagają częstego opróżniania wodą lub innym środkiem czyszczącym. Trzeba o tym pamiętać, nie każdy ma pieniądze na oryginalne części Iveco czy Mercedesa.

Jednym z rozwiązań jest położenie się na ziemi na rękach i kolanach i poświęcenie trochę czasu, aby upewnić się, że każdy odpływ jest wolny od wszelkich nagromadzonych materiałów. Możesz wbijać się w otwory wieszakiem, śrubokrętem lub podobnym przedmiotem, aby usunąć brud i gruz, ale uważaj, aby nie zarysować farby wokół odpływu, co chroni metalowe części przed rdzą. Prawdopodobnie nie musisz się wysilać po każdym myciu, ale być może za każdym razem, gdy woskujesz – co zalecamy nawet co kwartał.

W przeciwnym razie wybierz okres co najmniej raz w roku, który ma sens dla Twojego klimatu i użytkowania – na przykład po jesiennych opadach liści i igieł na samochodzie lub w porze deszczowej, kiedy woda przepływa przez niewidoczne kanały odwadniające samochodu, niosąc brud i gruzy.